Friday, July 3, 2015

Broga Hill_Ramadhan

Salam gais..

Hehe. nak sambung entri yang sebelum ni pasal cerita broga (http://aisyahtajudin.blogspot.com/2015/07/iftar-di-brogasemenyih.html)  yg ni hanya sampai sumbangan je.. Selepas sumbangan diagihkan kami kami bukak puase sama2. Then, solat Maghrib, Isyak dan terawih berjemaah.. Lepas terawih, kami ke rumah salah sorang penduduk kg orang asli kat sini kalau tak silap aku nama Kak Lina. huhu. bukan saje2 lupa tapi nama die macam nak same je dengan people around me. Confuse pulak. kikiki .

 ok, continue cerita..

kami tido kat sana, masak kat sana, hmm kalo sembang tuh takde la sangat sebab semua tengah penat So, yang tak libatkan diri dengan masak tuh terus tido.Zzzz. Mesti ade tertanya2kan masak untuk ape.. nak bagi penduduk kg makan ke,, nak buat makan2 dengan famili Kak Lina ke.. haaa, sebenarnya kami masak untuk sahur esok.. Wuuuuu, haha tak pernah aku masak untuk sahur.. kuikui. Dah kat rumah mak aku gerak sahur makanan dah siap. Tunggu untuk makan je. ish2 anak dara ni.. *emoji monyet tutup mata*. Nasib baik ramai chef yang boleh masak almaakulat allazizah. hahaha.

Ni lah geng masterchef .
yang bergerak tuh aku. agresif sikit bab2 masak ni. hahaha

And tomorrow morning jugak.. we're going to hike Broga Hill!!. yeahhhh. dah lama aku tunggu saat2 ni.. Since sem1 first year kat CFS ni lagi aku simpan hajat nak pergi sana. Akhirnyaaaa *terharu* *kesat air mata*. Mula2 bile dorang inform the next iftar kat perkampungan orang asli kat Broga, fikir banyak kali jugak nak pergi ke tak atas beberapa faktor (termasuk bulan pose).. Tapi bile termenung berjam2 baik buruk, aku nak join jugak.. Bila lagi nak merasa hiking kat sini.. Kalau nak harap pergi sendiri lambat ar lagi. Transport, masa, yang tuh la kot yang paling bermasalah untuk pergi sane sendiri2 punya.. So, i grabbed this chance before going to feel regret.. hehehe.

Pagi tuh kami bangun dalam pukul 3.40 a.m. orang kejut terus bangun tak rasa mengantuk ke apa ke.. excited sangat..kahkahkah. Lepas siap kemaskan diri, kami menuju ke surau sebab nak sahur hasil air tangan kami tadi.. Frankly to say,, ayam masak kicap tuh serious sedap.. hahaha. Kalau chef tuh baca blog aku ni mohon jangan kembang hidung besar sangat . kahkahakah..
Lepas sahur tuh kami buat light stretching sikit.. Lepas tuh dalam 4.45a.m. baru kami bertolak ke Broga Hills.. Duration nak sampai sana dari tempat kami tuh tak sampai 10 minit pon aku rase..
 Sampai sana, aku baru tau yang Abang lan yang akan guide kami.. Terbaiklah Abang lan..cenggini*thumb up* Gigihnya dia nak bawak kami ke puncak..hahaha. Duration nak sampai puncak tuh 2 jam setengah minit. Tapi kalau tolak dengan masa kami solat, sembang, bergambar, tazkirah ringkas mungkin dalam 1 jam setengah lebih2. Memang puas hati sangat sangat sangatttt sangattt even kami hike dalam bulan pose. WORTH IT. CONTENTED. HAPPY. EXCITED. haha kalau nak suruh describe dengan perkataan tuh aku rase memang takkan habis la aku tulis..

Ni lah Geng Broga aku utk first time.
In shaa Allah akan ade next time. hikhok



Girls be like.. *klip*



haaa. gigihnya dorang turun puncak 


kalau nak aku cerita satu2 naik atas tuh ade cerun ke, ade batu besar ke, yang tuh kena pergi rase sendiri.. What can i say, i'm really enjoy for this hiking...

Lepas turun dari puncak tuh, kami plan nak pi air terjunnnn. yeahhh. Belum balik CFS, kami singgah jap kat Air Terjun Gabai. Tapi aku tak mandi la.. Almaklumlah bulan pose.. rendam kaki je.. tuh pon dah rase nikmat gile rase air sejuk dari bukit tuh.. haha. Lepas semua dah enjoy kat air terjun tuh kami pon balik CFS.. This is the moment that i need to cherish for the rest of my life..


one of the waterfall


the end. #muahciked





1 comment:

  1. as salam.. awak tido kat sana kat mana ? maksudnya rumah atau diorg ada sediakan dewan ke utk bermalam ?

    ReplyDelete